Bali, Kuta, Surfcamp - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gea Veenwijk - WaarBenJij.nu Bali, Kuta, Surfcamp - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gea Veenwijk - WaarBenJij.nu

Bali, Kuta, Surfcamp

Door: Gea Veenwijk

Blijf op de hoogte en volg Gea

22 December 2014 | Indonesië, Kuta

Hee allemaal,

het is alweer een tijdje geleden, maar hier dan weer een reisverslag!

Ik zit nu in de bibliotheek, en heb maar heel even om te typen, dus nu eerst eerst een kleine update en dan surfcamp! Het volgende verhaal zal ik vertellen over Australia!

Thailand:
We hebben nog een week doorgebracht in Thailand. We zijn lopend op zoek gegaan naar een ander hostel, liefst iets goedkoper. De tweede die we hebben bekeken was eigenlijk gelijk top! De prijs was 1200 bath, maar voor ons 600, de velengende nachten zelfs 500:) (het beviel goed!) We hadden een heerlijke kamer, eigen badkamer, een airco die het goed deed, en een goed ontbijt!:)
We hebben deze week rustig aan gedaan, (iets met brandende zon en een mega rode huid, blaren….zoiets, of niet Swa?!). We hebben nog wel op het einde van de week een strand bezocht met de locale bus, erg grappig! Kost geen drol:) Maar wel een super mooi strand! Zoals de plaatjes het altijd laten zien..:) Het is toch waar...;)
De laatste avond in Thailand waren we uitgenodigd door de eigenaar van het hostel om mee te gaan eten. Er zou ook een andere gast mee gaan, een man uit Frankrijk. Ze is ontzettend aardig, dus het leek ons leuk. Dit hebben we dan ook gedaan. Het was een prachtige plek, uitzicht over Phuket en we hebben lekkere Thaise dingen gegeten. Dit zouden we zelf niet hebben gevonden, dus erg leuk...! We hebben ook nog gratis gegeten, Nokky (eigenaar) wou het betalen. Dit vond ik echt niet leuk, en heb vaak geprobeerd het geld in haar zakken te drukken etc, maar kreeg het telkens terug...Hmmm uiteindelijk toch maar vriendelijk bedankt. #Zucht. Na deze geweldige avond hebben we nog samen bij het hostel gezeten, beetje domme foto's gemaakt met haar. Nice!
De volgende dag moesten we vroeg op om de bus te halen naar het vliegveld. Bali,here we come!

BALI:
Onze eerste week in Kuta was super! Relaxen op het strand, doen waar we zin in hebben.
We hebben 1 van de eerste dagen een tour gedaan. Nouja, tour. Je boekt een chauffeur met auto. Je moet overal nog entrée betalen. Onze chaffeur bracht ons eerst naar een dansfestijn. Mensen uit Bali die hun verhaal deden via dans. Best grappig!
Daarna gingen we door naar een goud/zilver winkel. Hier probeerden ze ons van alles aan te smeren! Nou nee dus!:) Het is zeker niet echt goud/zilver, dus ga ik niet dik geld voor neerleggen. Ook zijn we bij een schilderwinkel geweest, erg leuk om al die schilderijen te zien!
We zijn nog van hotel gewisseld na 2 nachten. Een iets schonere. Tenminste...dat dachten we.
We waren op koopjesjacht geweest. We moesten nog even van die zwembadslippers en een badhanddoek voor surfcamp, dus die hebben we dan ook voor een koopje binnengehaald! Ideaal! Daarna wat gegeten en beneden nog wat zitten internetten. Het is momenteel regenseizoen, dus het begon ook mooi hard te regenen...misschien voel je nu al wel nattigheid.....Ja dus, onze kamer was behoorlijk nat. En nee, niet alleen de kamer, ook de weg erna toe. Sjompienat!!! Nou, hiervoor zijn we niet wezen verkassen. Dus hop, ik naar beneden, even vermelden dat alles erg nat is, dat ik handdoeken nodig heb en of er een oplossing is, aangezien we onze tassen nergens kwijt kunnen.
Ik moest naar boven gaan, dan zou er zo iemand aankomen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik naar boven, en ja hoor, daar kwamen twee knulletjes aan. Ze hebben de boel droog gemaakt. Ik dacht, dit gaat niet goed, dus vraag maar even of ze ook een andere kamer hebben. Die hadden ze niet meer, alle kamers (goedkope) waren bezet, we konden wel een duurdere, dan moesten we betalen. Pardon? Hij ging het wel even overleggen met iemand. Nog geen 5 minuten later konden we verkassen naar een echte schone kamer, met 2 bedden, redelijk grote badkamer, wifi en veel ruimte! Hoppa! Dit was beter ^^. Hier houden we het wel even uit! 2 nachtjes, daarna op naar Surfcamp!

Surfcamp:
Whoehoe! Het is maandag, we worden om 11 uur opgehaald van ons hotel om naar surfcamp te gaan!
Even uitchecken en weg wezen. Een uurtje later waren we er. Een prachtige onderkomen, 2 zwembaden, een volleybalveld en heerlijke relax mogelijkheden.
Dit hebben we de maandag dan ook gedaan. Kennismaken en relaxen.
De volgende dag moesten we om 7 uur al vertrekken voor onze eerste surfles. GE-WEL-DIG!
Eerst een beetje theorie (pfff, is het al tijd om een board vast te pakken?!) en daarna na het strand met de boards! De eerste les leer je op je board te gaan staan. En jawel, de tweede poging lukte!
Daarna ben ik er nog vele keren vanaf gedonderd, maar dat maakt niet uit. De keren dat je staat, dat voelt geweldig!!

Zo ging het eigenlijk de hele week qua surfen. Je leert elke keer andere dingen erbij. Peddelen (mennnn..ik voel mijn armen alweer als ik era an denk), Eskimo rol, met je surfboard omdraaien bij een grote golf. Ging me eigenlijk prima af. Ook het surfen ging best goed. Aan de foto’s te zien heb ik aardig veel staande foto’s (moet ik nu niet benoemen dat ik er dan nog vaak vanaf viel), maar het was ook al een kick als je stond, al helemaal als je de golf goed kon pakken!
Dit moet ik zeker een beetje blijven oefenen.

Ook de invulling van de avonden was erg leuk. Maandag een film gezien, dinsdag (geloof ik) voleybal. Ik als niet volleyballer ben 2e geworden, Swa eerste!!:) Nederlanders hea;)
We zijn 2 avonden uit eten geweest en hebben op de vrije vrijdag (geen surfles) een vulkaan beklommen. Dat was zooooo gaaf! Het was niet het makkelijkste, maar gelukkig had ik nog een goede conditie. Het was 2 uur omhoog klimmen en weer 2 uur omlaag glijden, springen en lopen. Super mooie zonsopgang gezien op het punt van de vulkaan. GENOTEN! Daarna gingen we naar een hot spring. Heerlijk warm water! Puur relaxen, met uitzicht op de vulkaan, naast ons de zee. Kon niet beter, wat een prachtige natuur!
Zondag waren we ook aan het uiteten geweest. Daarna nog wat live-muziek. Ik vond het wel leuk. Trijnette niet. Die is met 2 meiden terug gegaan. Ik heb nae en half uur gekeken of er nog andere mensen waren van het surfcamp, uiteindelijk zag ik nog wat. We hebben nog even biljart gespeeld en toen ben ik met 1 van de jongens naar huis gegaan. Nog even appen etc en op bed!
Maandag gingen we weer weg.

Maandag zijn Trijnette en ik met Sally (meid uit Sweden) vertrokken naar een hotel ongeveer een half uur van het surfcamp af. We gingen met zijn 3-en in een hotelkamer. Heel wat beleefd, maar dat vertel ik thuis wel een keer…;) Moet ook nog wat te vertellen zijn;)
De avond hebben we met zijn 3-en gegeten bij het blue café. Erg gezellig. Weer live-muziek. Ik werd tot 2 keer gevraagd of ik niet mee wou doen omdat ik mee zat te zingen en zat te dansen op mijn stoel. Toch maar niet gedaan;) Daarna tas inpakken, douchen(ook een heeeeel verhaal) en op naar bed. Morgen taxi aanhouden en het vliegtuig pakken naar AUSTRALIE!

Bedankt weer voor het lezen, tot de volgende keer!

  • 22 December 2014 - 14:01

    Marloes:

    Wat een verhaal leuk om te lezen! Nu lekker genieten in Aussie

  • 22 December 2014 - 14:01

    Monique:

    geweldig. Volop genieten dus.

  • 22 December 2014 - 14:41

    Carolien :

    Wat een ontzettend leuk verhaal om te lezen! Geniet van Australië! :)

  • 22 December 2014 - 14:41

    Carolien :

    Wat een ontzettend leuk verhaal om te lezen! Geniet van Australië! :)

  • 22 December 2014 - 21:53

    Christine:

    Je bent met 1 van de jongens mee naar huis gegaan?!? ;-) Keep enjoying the good life!

  • 23 December 2014 - 08:22

    Miriam:

    Super om al je belevenissen te lezen!!
    Heel veel plezier in Australië!! Geniet van alles!:)
    Dikke kus van Miri

  • 23 December 2014 - 09:10

    Brechtje:

    Wat weer een mooi verhaal om te lezen. Genieten dus

  • 28 December 2014 - 14:48

    Bibi:

    hihihihihi heerlijk om weer belevenissen van je te lezen!
    Wat is dit , jij niet meedoen met zingen en dansen ... Gea ik had verwacht dat je meeging doen voor op podium ;p
    Whauw Surfcamp , wat gaaf "wil ik ook wel" echt top dat je het redelijk snel onder de knie hebt gekregen. Hopelijk kun je nu ook een golfje meepakken Down Under :) doe wel voorzichtig hé !
    Hopelijk heb je snel weer een mooi verhaal op je site staan ...... kan niet wachten.
    Dikke Smok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Down under!

Hallo allemaal,

Het aftellen is nu echt begonnen....
Aanstaande maandag, 17 november, zal ik samen met Swa (Trijnette) vertrekken voor onze reis van ruim 7 maand!

Nog een weekje om alles goed voor elkaar te krijgen,
na te kijken of ik echt alles heb! Afspraakjes met vriendinnen, het seizoen alvast afsluiten met m'n lieve voetbalmaatjes en koorgenootjes!

Ik denk dat deze week nog voorbij zal vliegen!
Maar ben bang dat de 7 maanden ook omvliegen!

Hoe ziet mijn reis er nu uit?
We vliegen eerst naar Bangkok. We zullen ca 2 week in Thailand verblijven, dan gaan we door naar Indonesië, ook voor ca. 2 week.
Hier zullen we ook op surfcursus gaan! (WHOEHOE! ZIN IN).
Daarna gaan we door naar Australië, om ongeveer 4 maand te verblijven en een duikcursus gaan volgen (zwemmen met haaien, dolfijnen en alle andere waterdieren, leuk hea moeders!;P ), dan door naar Fiji en afsluiten in Nieuw-Zeeland! lekker trekken met de camper!!:P

Oftewel, 7 maand lang genieten aan de andere kant van deze prachtige wereld!
Ik zal jullie proberen te gaan missen, maar vrees dat ik er veel voor terug krijg!:)

Je kan me in elk geval volgen via deze site.
Op 25 juni hopen we, zoals het nu lijkt, terug te komen.
Ik zou het leuk vinden zo ook eens iets van jullie te horen!:)

Liefs Gea

Recente Reisverslagen:

16 April 2015

Wat gaat de tijd toch snel...Einde Australia!

27 Februari 2015

rondreis South West Australia by car

10 Februari 2015

Australie deel 2

07 Januari 2015

Aussiee!

22 December 2014

Bali, Kuta, Surfcamp
Gea

Hoi Hoi, Welkom op mijn reisblog! Hier zal ik mijn reizen op bijhouden. 2013: Zuid Afrika 2014/2015: Thailand, Indonesia, Australia, Fiji islands and New Sealand Veel leesplezier! Liefs Gea

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 20011

Voorgaande reizen:

17 November 2014 - 25 Juni 2015

Down under!

19 Mei 2013 - 06 Juli 2013

Eindelijk. ....Zuid-Afrika!

Landen bezocht: