Week 10 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gea Veenwijk - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gea Veenwijk - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Gea Veenwijk

Blijf op de hoogte en volg Gea

31 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag 22 juli (dag 15 Port Elizabeth - Knysna)
Vandaag gingen we naar Tsitsikamma national park enterance. Hier zagen we geweldige dikke en oude bomen. We hebben ook veel mooie bloemen kunnen zien. Dit zagen we allemaal tijdens de looproute. Ook veel slingerbomen, uiteraard moesten wij, als jongere generatie, ook even slingeren. Door de looproute kwamen we ook bij 2 bruggen. Van die heerlijke slingerbruggetjes. Als de 1 iets beweegt, beweegt de brug ook gelijk alle kanten op. Dit was wel grappig, vooral als mensen er niet zo van houden. Maar we hebben ons prima gedragen.
Toen we weer terugkwamen zijn we naar de zeekant gelopen. De wind was redelijk sterk, dus het water knalde mooi op tegen de rotsen. Wouter, Martijn en ik zijn wat op de rotsen geklommen, prachtig om het water en de rotsen zo te zien. Je ziet zoveel moois, maar op camera vang je toch niet altijd wat je wil vangen. Maar goed, het was prachtig!
We zijn doorgegaan naar onze volgende stop, de bungy brug. Hier gingen we ook lunchen. Maar toen ik eenmaal de beelden en de brug gezien had, wou ik springen! Dit is werelds hoogste bungy jump van 216 meter.
Ik heb me ingetekend, toiletbezoekje gebracht en me in het gevalletje laten slepen. Ik ging samen met een andere meid. We moesten eerst de brug oplopen via een gangetje. Hier konden we al mooi naar beneden kijken 1216 meter diep, we liepen over soort kippengaas, alleen dan wat sterker natuurlijk:)
Eenmaal aangekomen in het midden van de brug moesten we in het midden gaan staan. Het meisje dat ook zou springen zou als eerste gaan. Haar benen werden aan elkaar vastgemaakt en kreeg nog een korte instructie hoe ze moest gaan springen. Daarna moest ze naar de rand gaan. Hier werd ze gekoppeld aan het bungy touw. Daarna was het tellen tot 5 en springen! Ik kon aan de andere kant zien hoe het ging. Toen ze weer bovenkwam was het mijn beurt.
Eerst werden ook mijn benen aan elkaar vast gemaakt. Daarna moest ik naar de rand springen. De touwen werden gekoppeld. Even tellen tot 5 en daar ging ik! Het domme is dat je het ook zonder twijfel doet. Het moment dat je het eerste lintje voorbij bent naar de rand, daar verlies je waarschijnlijk ongeveer je verstand.
Bij de sprong was het eerst alsof je zweefde, maar de wind drukte enorm, waardoor je geen geluid kon maken of ademen. Daarna was de druk ineens weg en hing je zowat al beneden! Natuurlijk moest ik even WHOEHOE roepen:) Het was echt zo gaaf!! Daar hang je dan beneden, rondjes te draaien en te genieten van al het moois om je heen. Je zit wel in een soort roes. Dan voel je de druk naar je hoofd stijgen, en voel je dat degene die je omhoog gaat halen eraan komt. Het eerste wat hij zei was gekke meid! Waarschijnlijk het enige Nederlandse zinnetje dat ze kennen;) (en kaaskop), waarna hij mij in een zittende houding bracht. Eenmaal boven heb je pas door dat je gesprongen hebt en dat het zo gaaf was!! We moesten even wachten op 2 andere Nederlandse mannen die ook gingen springen. Daarna konden we weer naar boven. Hier stond de hele groep me op te wachten. Angelique had mijn certificaat alvast opgehaald en laten plastificeren (BEDANKT)J Steve had eten voor mij meegenomen, was helaas niet zo lekker meer, waarschijnlijk al een tijdje gestaan, maar dat maakte niet uit. Mijn dag kon in elk geval niet meer stuk.
We zijn verder gereden naar het hotel in Knysna. Hier hebben we eerst onze spullen naar de kamers gebracht en zijn we weer spelletjes gaan doen. Van Angelique kreeg ik een cocktail, op mijn sprong!J
In de avond hebben we lekker gegeten in het restaurant. Daarna heb ik genoten van een bad, boek en uiteindelijk van een goede nacht.

Dinsdag 23 juli (dag 16 Knysna)
Vanmorgen konden we even lekker uitslapen. Om 10 uur zouden we vertrekken voor onze stadstoer.
Na een lekker ontbijtje zijn we dan ook ingestapt in het busje. We reden Knysna in en kregen een aantal dingen te zien. Daarna konden we er shoppen. Helaas werkte het weer niet mee! Dikke regenbuien. We hebben een aantal winkels van binnen bekeken en nog 2 kerken bekeken. Daarna zijn we maar ergens gaan zitten om wat te drinken. Dit keer met een stukje taart, appelgebakje. We waren met zeven personen, we wouden allemaal appelgebak. Helaas hadden we nog maar 5. Leo koos voor een ander gebakje nadat ze dit aan had gegeven. Verder vroeg de vrouw nergens naar. Iedereen had op den duur gebak, behalve ik, Angelique gaf haar gebakje aan mij, ze zou een ander gebakje kiezen. Toen ze dit aangaf aan de vrouw zei ze, oh je hebt het aan je dochter gegeven?!. Nadat we alles op hadden zouden we betalen. We vroegen de rekening. Ruud kreeg er 1 en Leo. Nu stond ik bij Leo op de rekening. Ik was van vader gewisseld:P Maar uiteindelijk alles goed gekomen:)
We zijn nog wat winkels ingegaan, maar zelf heb ik niets meer gekocht.
We zouden in de middag een boottocht doen, maar dit kon vanwege het weer niet doorgaan.
We zijn dus terug gegaan naar het hotel. Wouter, Martijn en ik zijn spelletjes gaan doen. Hierna was het tijd voor jeu de boules, samen met Leo. Even later kwamen ook Ruud, Gerda, Polawat en Harry. Het was een gezellig middagje zo, ondanks we niet op de boot konden.
In de avond hebben we lekker gegeten bij het restaurant. We moesten redelijk lang wachten op het eten (Afrikaanse tijd), dus deden we ons verslavend spelletje candy crush. Angelique, Wouter en ik blijven allemaal steken op een level, dus proberen we het telkens weer. Toen kwam Steve de reisleider eraan en pakte de telefoons af. Het was asociaal om onder het eten met de telefoon te spelen. Zit een kern van waarheid in natuurlijk. Ondanks mijn smoesjes dat mijn moeder me zou bellen etc. kreeg ik mijn telefoon niet terug;) Na het eten wel weer gelukkig. Hadden Angelique en ik net het idee om te doen alsof het ons niet kon schelen en gewoon "slaap lekker" te roepen.
We hebben er wel lol om gehad. We hebben Pia haar telefoon uit de handen van Steve weten te houden.
Hij zou hem bijna pakken, maar toen had ik hem al, ik gaf hem door onder de tafel aan Martijn, zo ging hij verder. Uiteindelijk wist Steve het niet meer en gaf hij het maar op.
Na het avondeten zijn we allemaal terug gegaan naar onze kamers. Ik heb nog een lekkere bad genomen, kopje thee en boekje erbij, prima te doen!J Daarna ben ik lekker gaan slapen.


Woensdag 24 juli (dag 17 Knysna - Oudtshoorn)
Vandaag gingen we reizen naar Oudtshoorn. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij een school. Hier werd ons wat verteld over de bomen en gingen we een boom planten. De boom hebben we geplant voor het bos, dit om de kleine vogeltjes, die veel tussenstops hebben het gemakkelijke te maken. We liepen daarna door een soort bos naar de school. In dit bos stonden hele oude bomen. Hier kregen we nog een kopje thee/koffie. Na de toiletbezoek konden we door naar onze volgende bestemming.
We gingen op bezoek bij een school. Hier betalen we allemaal een kleine bijdrage voor, daardoor kan FOX meehelpen aan de locatie en voeding voor de school. We hebben een peuterklasje gezien en een aantal verschillende groepen. Als we naar binnen gingen, gingen alle kinderen achter hun stoel en tafel staan. Daarna vroegen ze in koor hoe het ging. Hetzelfde beeld als in die Amerikaanse films. De eerste 2 groepen gingen daarna liedjes voor ons zingen. 1 van de meisjes in een groep ging maar door met het schoolwerk, ze was goed ijverig. Bij het Engelse liedje voor Tjoetjoewha deed ze toch maar wel mee. We hebben wat foto’s en video’s gemaakt en zijn door gegaan.
Voordat we naar ons hotel gingen, gingen we nog naar een struisvogel farm. Hier kregen we wat informatie over het broeden, broedmachines en de struisvogels zelf. Daarna gingen we door naar de struisvogels. Eerst gingen we naar een vrouwtje (volgens mij heette ze Bertha), deze mochten we even voeren. Daarna ging de gids achter ons staan met het voer, waardoor je zo ongeveer stond te knuffelen met de struisvogel. Daarna liepen we door en zagen we wat verschillende struisvogels. Toen kwamen we aan bij het struisvogel rijden. Uiteraard moest ik dit ook doen. Eerst Martijn, daarna Polawat en daarna ik. Eerst moesten we een mooie overal aan. De struisvogel werd gehaald en geblinddoekt. Klaar voor gebruik. Nadat ik erop was geklommen ging de blinddoek eraf. Dat beest rent als een gek! 5 seconden later lag ik dan ook op de grond. Maar het was leuk om even te doen;)
Hierna liepen we terug naar het gebouw. Onderweg konden we nog een massage krijgen van de struisvogels. We moesten een emmer met voer in de hand houden, hierna met de rug naar de struisvogels gaan staan. Dan komen de struisvogels tegen je nek aan uit de bak te pikken. Apart gevoel;) Maar wel grappig. Daarna had ik het voer niet alleen maar in de bak zitten, maar goed;) We hebben nog even in het winkeltje gekeken, zijn daarna doorgegaan naar het hotel. Nog maar 20 minuten rijden ongeveer.
Een prachtige locatie! Nadat we onze koffer hadden en ons geïnstalleerd hadden in ons huisje, ging ik een stukje lopen met Leo en Gerda. Op den duur konden we niet meer verder, omdat het wild daar rondloopt. We zijn op een steiger gaan zitten bij een leeg huisje. Hier hebben we genoten van een prachtige zonsondergang. Ondertussen een paar mooie foto’s kunnen schieten. Hierna was het tijd om terug te gaan. Als de zon onder is, is het gelijk behoorlijk fris! We sliepen hier in tenten, dus heb ik de verwarming maar even aangedaan. Als ik terug kom van het eten, is het in elk geval niet heel fris. We hebben met zijn allen gegeten in het restaurant dat erbij zat. We konden kiezen tussen 2 dingen bij elk gerecht. Ik had bobotie als hoofdgerecht, maar het smaakte naar ketjap, niet helemaal mijn ding. maar verder hebben we een gezellige avond gehad. Het was wel behoorlijk fris, dus heb ik het ijs maar bij de haard opgegeten. Ik ben er samen met Angelique lekker voor gaan zitten.
Daarna zijn we terug gegaan naar onze huisjes/tenten.
Toen ik terug kwam in mijn tent, waren mijn lichten aan en stonden beide matras verwarmers aan. Hier houdt ik niet zo van, dus heb deze maar gauw weer uitgezet. Het was wel behoorlijk koud in de tent. Maar ik heb prima geslapen. Werd wel midden in de nacht wakker van de kou, toen maar wel even de matras verwarmer aangezet.

Donderdag 25 juli ( dag 18 Kaapstad)
Vandaag rijden we dan eindelijk naar Kaapstad! Hier kijk je toch de gehele reis een beetje naar uit, ondanks het het einde betekend van de reis. We hebben verschillende stops gehad om wat foto’s te kunnen maken en om wat te gaan drinken. Bij de Shell hebben we een broodje gehaald, heerlijke peperburgers hier, waarna we verder konden reizen. We hebben verder geloof ik weinig gedaan. Uiteindelijk reden we vlak bij Kaapstad. Zo’n 10 minuten lang reden we langs een krottenwijk. Deze huisjes waren erg klein en stonden enorm dicht op elkaar!
Wel zag je overal draden boven de daken. Dit is stroom dat ze illegaal aftappen van de straatlantaarns. Later werd ons verteld dat deze mensen misschien niet heel comfortabel wonen, maar ze kiezen er grotendeels zelf voor. Als je dan binnen het huisje kijkt zou je dikke tv’s kunnen zien etc. Het is maar net waar je voor kiest.
Dit werd ons verteld, je weet natuurlijk niet of het altijd waar is.
Eenmaal aangekomen bij het hotel kregen we eerst een welkomstdrankje. Daarna konden we door naar onze kamers. Kamer valt me beetje tegen in vergelijking met andere hotels en dat het een ster meer heeft, maar alsnog is het geheel comfortabel. Ik mag niet klagen:)
Om 19u gingen we met zijn allen weer eens aan het buffet. Van het voorgerecht en hoofdgerecht heb ik niet veel genomen, van de toetjes des te meer:P Tsja, je moet er niet raar van staan kijken als ik met een aantal kilo’s meer terugkom Goed te eten en weinig lichamelijke inspanning is funest! Thuis maar weer lekker sporten en beetje gezond eten. Na het diner zijn we terug gegaan naar onze kamers. Ik heb nog heerlijk genoten van een bad. Daarna ben ook ik lekker gaan slapen!J

Vrijdag 26 juli (dag 19 Kaapstad)
Na een goede nacht en een goed ontbijt gingen we naar Duiker Island. Een rots waar honderden zeehonden op zitten. We moesten hiervoor op de boot. Het waaide behoorlijk, dus de boot ging ook goed heen en weer en op en neer. Toen ik zat ging het allemaal nog wel. Maar toen ik ging lopen om de zeehonden op foto te zetten, werd ik er toch iets misselijk van. Portugal kwam weer een beetje boven:P Ik heb snel wat foto’s gemaakt en ben weer terug gegaan en gaan zitten. De terugweg verliep gelukkig een stukje rustiger, waardoor ik weer kon bijkomen:P Ik was niet de enige, schuin tegenover mij zat een man die aardig bleek weggetrokken was en met zijn handen voor zijn ogen, in elkaar gedoken. Niet de beste houding, maar ja.
We zijn allemaal weer terug gekomen aan wal. Hier hebben we nog weer wat winkeltjes van binnen bekeken en sommige namen iets te drinken. Hierna gingen we naar Kaap de goede hoop!
We hebben eerst een klimtochtje gedaan naar de vuurtoren. Hier een paar mooie foto’s kunnen schieten. We zijn met het treintje terug gegaan. Daarna hebben we even een broodje gehaald. We gingen buiten op het terras het broodje opeten. Ik had net 1 hap van mijn brood gehad, kwam er een vogel aangevlogen die mijn broodje wel even af zou pakken. Gelukkig had ik hem stevig vast, anders was ik hem kwijt geweest. Want even later was een meisje dus haar broodje kwijt en zagen we de vogel met het broodje vliegen.
Na het broodje hebben we nog even geshopt bij de winkeltjes. Daarna zijn we begonnen aan de klim van Kaap de goede hoop. Het was een enorm leuke tocht. Het waaide behoorlijk, waardoor je soms gewoon verder moest lopen, omdat het stilstaan niet ging. De klim was niet op alle stukken even gemakkelijk. Op het hoogste punt hebben we dan ook gauw even een foto gemaakt met de zelfontspanner. De foto was net gemaakt toen de wind weer begon op te spelen..bijna lag mijn camera op de grond;) Daarna begonnen we aan de afdaling. Leuke steile stukjes ertussen. Eenmaal beneden was het lekker druk. Iedereen wou een foto met het bord van Kaap de goede hoop. Wij ook uiteraard, dus die ruimte hebben Martijn en ik dan ook even afgedwongen. We hebben beneden wat foto’s gemaakt en de rest van de groep opgewacht. Martijn, Wouter en ik waren alvast vooruit gelopen.
Nadat iedereen beneden was hebben we foto’s kunnen maken van de groep en van de families/stelletjes. Steve de reisleider maakte de foto’s van de groep. Zo’n 6 verschillende fototoestellen om zijn nek, en wij maar blijven lachen:)
Na kaap de goede hoop zijn we doorgegaan naar de pinguïns.
We hebben verschillende pinguïns gezien. Van kleintjes tot volwassene. Wel schattig, maar op den duur heb je het ook wel weer gezien. Na een aantal foto’s zijn we dan ook terug gelopen naar de bus. We kwamen nog wat kraampjes en winkeltjes tegen, hier zijn we uiteraard ook nog even gaan kijken.
Nadat iedereen weer terug bij de bus was, zijn we weer naar het hotel gegaan.
Om 18u zijn Leo, Gerda, Ruud, Angelique, Wouter, Martijn en ik naar Waterfront gegaan. Het plaatselijke winkelcentrum die tot 21u open is en veel eetgelegenheden heeft. Eerst moesten we een taxi vinden. We zijn naar het station gelopen, hier hadden we al aardig snel een busje te pakken. Het rook er niet al te fris, maar het was wel grappig. Aangekomen bij Waterfront hebben we nog wat winkeltjes bekeken en zijn we een restaurant op gaan zoeken. We kwamen uit bij een grill. We namen allemaal dezelfde voorgerecht. Heerlijke loempia’s. Daarna had ik een mega burger met patat. Aan dat patat ben ik niet toegekomen.
Na het eten hebben we weer een taxi terug geregeld en zijn we terug gegaan naar ons hotel om lekker te slapen.

Zaterdag 27 juli (dag 20 Kaapstad)
Vanmorgen begonnen we met de stadstoer. We zijn om half 9 vertrokken om een deel van Kaapstad te zien. We gingen een bezoekje brengen aan een kasteel in Kaapstad. Van buitenaf zag het er leuk uit. Van binnen vond ik het toch wat oud en afgedankt. Ze hadden het zo mooi kunnen houden door het af en toe wat schoon te maken, nu zaten er dikke zwarte vlekken op de muur. Maar goed, daar kwamen we niet voor. We hebben binnen gekeken in de martelkamers. Heerlijk donker en mega sloten om iemand vast te binden. Binnen in het kasteel hebben ze de geschiedenis vastgelegd op verschillende manieren. De verschillende kleding hebben we gezien, verandering van het kasteel en wat het allemaal betekend. Best leuk om even te kijken.
Hierna zijn we doorgegaan naar een kerk. Volgens mij is in elke kerk wel iets van Mandela te zien. Posters, kaarten, gebedspunten etc. Zo zie je maar dat hij echt veel heeft betekend, en nog steeds belangrijk is voor de mensen hier. We hebben hier wat rondgekeken, foto’s gemaakt. Daarna zijn we doorgegaan naar een tuin. Op zich niet heel bijzonder, al staan er wel mooie oude bomen. Er lopen veel eekhoorntjes rond die rustig naar je toekomen. Ook zag ik er een rat tussen lopen:P
We hebben wat informatie gekregen van Steve, onze reisleider over de tuin, tuinhuisje etc. Daarna zijn we naar de Maleisische buurt gegaan. Dit viel wel op, allemaal vel gekleurde huizen! Zag er wel leuk uit, als ze een beetje bijgewerkt waren in elk geval, maar zou er niet in willen wonen. Voor een foto is het leuk;)
Na deze stadstoer konden we onze eigen gang gaan. Ik ben samen met de rest, op 3 na, na de markt gegaan. Het blijft toch allemaal wat hetzelfde. En heb nog niet gevonden wat ik wil hebben. Geduld is een schone zaak, maar denk niet dat ik het ga vinden (draagdoeken). Maar goed, dan de Nederlandse maar gewoon.
We hebben hier even rondgeslenterd, maar het begon aardig te gieten. Op den duur zijn we richting het hotel gelopen. Onderweg even een toilet stop gehad. Bij het hotel hebben we samen wat gedronken. Martijn, Wouter en ik hebben nog wat spelletjes gedaan. Daarna zijn we gaan zwemmen en zelfs nog even in de sauna geweest! Het was heerlijk! Beetje beweging en relaxen, prima combi. Na de sauna zijn we terug gegaan naar onze kamers, klaar maken om uit eten te gaan!
Om 18u gingen we met de taxi naar waterfront. We hebben gegeten bij hetzelfde restaurant als gisteren. Iedereen nam weer de loempia’s;) En ik heb een heerlijk stuk kip gehad. Ja, het was goed te eten weer!
Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Lekker slapen.



Zondag 28 juli (Dag 21 Kaapstad)
Vandaag zouden we om half 9 klaar staan om te kijken wat we gingen doen. Het weer leek aardig goed, maarja, het kan zo veranderen. Robbeneiland van 9u ging door! Maar, helaas geen kaarten meer beschikbaar!
Hierdoor was de keuze om naar Hermanus te gaan dus niet zo moeilijk. Om 9u moesten we ons verzamelen bij de bus en gingen we op weg naar Hermanus. We stonden net op een uitkijkpunt, en Ruud en ik zagen beide iets. En ja, het was een Walvis! Beetje ver weg, maar we zagen hem! We gingen verder lopen om dichter bij de walvissen te komen. De walvissen, het waren er meer, bleven mooi op de plek! Ze gingen niet echt met hun kop boven het water, maar wel met de staart en vinnen. Geweldig om te zien, ook aardig dichtbij!
Uiteraard begon het te regenen! We zijn terug gelopen en zijn in een restaurantje gaan zitten. Hier hebben we even wat gedronken en wat winkeltjes bekeken. Totdat we de toeter hoorden! Ik had mijn drinken nog niet eens op, maar sprong gelijk op om naar buiten te gaan. Als je het getoeter hoort, laten ze weten dat de walvissen er zijn en waar. Iedereen stormde naar buiten, het was weer lekker vol aan de waterkant:)
Het begon weer wat te regenen, dus sommige van de groep gingen naar binnen en even naar de winkeltjes. Ik zei voor de grap dat ze net aan het springen waren, dat ze dat gemist hadden. Helaas geen foto, het ging te snel. Even later vroeg Pia aan mij, Gea, zag je het, ze sprongen, heb je foto? Op moment dat ze dat zei ging er echt 1 springen! Iedereen stond heerlijk te gillen:P De spring heb ik niet op video, maar het gegil wel:P haha
We gingen een stukje verder lopen, iedereen stond klaar met de camera, maar nee hoor. Camera’s weer uit, en ja hoor, daar ging ie weer! Weer niet op video. De sprong gaat veel te snel om je camera te pakken en op te zoeken helaas. Maar goed, wel gezien. Even later deed ie nog een sprong. Dit was de laatste, daarna zwom die weg. Wij moesten ook weg, dus wat dat betreft;)
Was gaaf om te zien. Aardig dichtbij de rand, en dan ook nog springen! We zouden misschien met een boot gaan, maar het was maar goed dat het niet door ging, het water was behoorlijk wild! Wel mooi om te zien trouwens.
We zijn terug gereden naar Kaapstad. We hebben een broodje gehaald bij de Shell en zijn langs de zee terug gaan rijden. Helaas hier geen walvissen, maar toch een mooi gezicht.

Nadat we terug waren kon iedereen zich nog even opfrissen. Om half 6 zouden we met de bus naar waterfront gaan om te eten, het laatste maal met de groep.
Ik kwam als laatste aan, en mocht nog even een ritje maken voor in de bus. Normaal zit de reisleider daar, maar hij ging met de motor. Toen we bij het restaurant aankwamen was de tafel nog niet klaar, Afrikaanse tijd, dus moesten we even geduld hebben. We hebben de Tafelberg zo nog even kunnen zien en op de foto kunnen krijgen. Ook hebben we uitgebreid kunnen kijken naar het eten van de avond. Na 20 minuten ongeveer konden we gaan zitten. Ik had brood als voorgerecht besteld. Ik kreeg me toch een enorme portie! 1 halve pizza formaat, 4 kleine broodjes en nog een klein pistolet. Aangezien ik een lekker hoofdgerecht had besteld, heb ik ook maar wat weg gegeven:) Dit was een hoofdgerecht op zich, tenminste, hier zal je zeker vol van worden! Na het hoofdgerecht had iedereen genoeg gehad. We hadden nog even een aantal minuten voordat we weer naar het busje moesten gaan. Iedereen kon nog even naar de toilet en de rekening betalen. Daarna gingen we weer het busje in, eerst mij afzetten bij het hotel, daarna de rest naar het vliegveld.
Wel jammer dat ze nu weg zijn. Heb 3 enorme leuke weken met ze gehad!!! Ga jullie missen deze laatste daagjes!
Maar goed, aan alles komt een einde. Ben hier zelf ook nog maar voor 4 nachten..Wat gaat de tijd toch snel…


  • 31 Juli 2013 - 22:17

    Karin:

    haha, krijg bij de martelkamer flash backs van de 50 tinten haha. geniet nog van je laatste dagje morgen en alvast een hele goede reis!! en ik zie je gauw!!! xxx

  • 01 Augustus 2013 - 15:18

    Jans:

    Weer n mooi verhaal Sisi!! En idd time flies when you're having fun!!
    Goeie reis en benieuwd naar je live story's! God bless ya!
    Cu@the airport 2morrow! Kuskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gea

Hoi Hoi, Welkom op mijn reisblog! Hier zal ik mijn reizen op bijhouden. 2013: Zuid Afrika 2014/2015: Thailand, Indonesia, Australia, Fiji islands and New Sealand Veel leesplezier! Liefs Gea

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1534
Totaal aantal bezoekers 20064

Voorgaande reizen:

17 November 2014 - 25 Juni 2015

Down under!

19 Mei 2013 - 06 Juli 2013

Eindelijk. ....Zuid-Afrika!

Landen bezocht: